LES PLANTES
En aquest projecte, els alumnes de tercer coneixeran les característiques i la classificació de les plantes, però sobretot la importància que tenen per a la vida en el nostre planeta.
També que ens aporten l'oxígen per a respirar, gran part dels materials que utilitzem cada dia, els aliments, les medicines i molts altres beneficis que anirem esbrinant poc a poc.
Endavant.... anem a conèixer aquest món tant ric i apasionant!
ACÍ ESTÀ MAPA CONCEPTUAL...
DE TOT EL QUE ANEM A CONÈIXER
SESSIÓ 1:Comparem les fotografies i les comentem en grup, veiem les diferències de les imagtges del mateix lloc però amb diferpències, per que? reflexionem sobre la importància de la natura i tot el que comporta.
Ara que sabem alguna cosa de les plantes, podem buscar i contestar la pregunta ...
SESSIÓ 3:
EL CICLE VITAL DE LES PLANTES
Ara ja saps els canvis que pateix una planta durant el seu cicle vital, series capaç explicar-los ordenadament? Anem-hi !
Aquí tens unes activitats que t'ajudaran a preparar el teu escrit:
1.- Observa aquestes imatges i i mira a quest video
2.- Pensa i respon:
Quan de temps creus que tardarà a convertir-se la llavor en una planta?
3.- Escriu
Comença dient que vas a explicar.
Explica el procés de creixement de la planta, ajudant-te de connectors com per exemple: primerament, a continuació, després, finalment... i també fixant-te en les imatges anteriors.
Pots utilitzar el vocabulari següent: llavor, arrels, superficie, tija, creix, branques, fulles, noves llavors.
SESSIÓ 4:
SESSIÓ 5:
LES PARTS DE LA PLANTA
Primerament observa aquest video senzill de les parts de les plantes
Intenta fer el dibuix d'una planta amb totes les seues parts.
SESSIÓ 6:
Per a saber-ne més fes clic aquí i podràs vore un altre video interessant. Escriu quina funció té cada part de la planta.
Dibuixa fruits secs i un fruit carnós
SESSIÓ 7:
L' ALIMENTACIÓ DE LES PLANTES
SESSIÓ 8:
SESSIÓ 9:
Reflexiona:
- Com pot arribar el pol.len d'unes flors a unes altres?
- Com és el procès de la pol.linització?
SESSIÓ 10:
Busca en l'imatge "la formació de les llavors", a més,
mira cadascuna de les parts de la flor, en elles ens explica
cada part del procès.
SESSIÓ 11:
3. LA GERMINACIÓ
- Que és la germinació?(diapositives 20-21)
Fem el nostre experiment a la classe!
Possem unes llentilles en cotó amb aigua dintre d'un got, veurem que passa al cap d'uns dies.
SESSIÓ 12:
LA REPRODUCCIÓ ASEXUAL
Contesta les següents preguntes mirant el dossier
1.- A partir de quantes cel.lules es realitza la reproducció
asexual de les plantes?
2.- Intervenen llavors?
3.- Per a que és útil aquesta reproducció?
4.- Quin dos sistemes s'utilitzen per a l'agricultura?
5.- Digues els tres noms dels sistemes de la reproducció
asexual? i fes el seu dibuix.
A més de l' esqueix també existeixen altres formes de reproducció asexual com per exemple...
SESSIÓ 13:
Per entendre millor el que hem escrit podem veure uns videos de com els agricultors ajuden a les plantes asexuals a reproduir-se.
Ara expliquem en les nostres paraules:
- Que són els esqueixos? fes el dibuix
- Que són els empelts? fes el dibuix
SESSIÓ 14:TIPUS DE PLANTES
SEGONS LA TIJA:
herbes, arbustos i arbres.
L Les herbes que tenen la tija prima i flexible. Són vegetals de mida petita i que viuen generalment menys d’un any. Tenen formes molt variades. Exemples: Els gallarets, la dent de lleó i les margarides són herbes que podem trobar als jardins i al camp.
· Els arbustos acostumen a ser més grans que les herbes, però tenen poca alçada. Tenen la tija dura i sembla que totes les branques parteixin del mateix punt de terra. Per això acostumen a tenir forma arrodonida. Exemples: La ginesta, el romaní i l’avellaner són exemples d’arbustos.
Els arbres es caracteritzen per fet de tenir una tija, el tronc, dura i gruixuda. Poden arribar a fer uns quants metres d’alçada. A la part superior es divideix en branques, que porten fulles. Exemples: El pi, l’alzina i el roure són alguns dels arbres dels nostres boscos.
A diferència de les herbes, els arbres i els arbustos poden viure molts anys.
SESSIÓ 15:
SEGONS LES FULLES:
Fulla caduca: són aquelles plantes i arbres que perden part de les seues fulles en certes èpoques de l'any , com a tardor i hivern.
Fulla perenne: són aquelles plantes i arbres que mantenen les seues fulles al llarg de tot l'any. Poden perdre algunes fulles madures però les noves creixen amb rapidesa.
BENEFICIS DE LES PLANTES
Per què penses que les plantes són importants per a la nostra salut?
Comprova si la teua resposta està completa i sino és així completa-la.
SESSIÓ 17:
El progrés i l’activitat humana sovint perjudiquen al medi ambient. Quan en ell hi ha zones amb gran riquesa i varietat de flora i de fauna, aleshores el govern decideix protegir-lo i anomenar-lo PARC NATURAL.
Així, tot el món sap que és un espai verd, on cal respectar als animals i les plantes i on està restringit fer foc i tirar fem.
En la província de Castelló tenim 8 Parcs Naturals.
Els més coneguts són: El Desert de les Palmes, el de Penyagolosa, El de les illes Columbretes, el de la Serra Espadà ...
En la SERRA ESPADÀ, hi ha molts arbres propis de la zona mediterrània.
Els arbres més característic que vam conèixer son:
- Olivera (dona olives i oli)
- Carrasca (dona fusta i carbó)
- Ametler (dona ametles)
- Surera (ens dona suro) és un dels més representatius del parc
La surera és un arbre que ens dona el suro, que és l’escorça del tronc. Protegeix a l’arbre del fred i dels incendis. És un material lleuger, porós i impermeable.
L'extracció del suro es fa quan arriba el bon temps, a l’estiu, que és quan el suro es pot separar de l'arbre sense perjudicar-lo.
Aquesta escorça es torna a regenerar i es pot tornar a extraure al cap de 9-10 anys.
El suro serveix per a moltes coses com: la construcció (material aïllant), la decoració (panells per a la paret), taps per a recipients de vidre...
SI VOLS COMPROVAR TOT EL QUE SAPS SOBRE LES PLANTES ...
Comentarios
Publicar un comentario